De vereniging

WSV ’t Waaltje is opgericht in de zomer van 2017. Hieraan voorafgaand werd al ruim 4 jaar overleg gevoerd met de Gemeente Barendrecht om van de oude haven en het omliggend gebied een aantrekkelijke recreatie omgeving te maken. Niet alleen voor leden maar ook voor passanten en natuurliefhebbers die langs de Waal willen recreëren.

Met de totstandkoming van de Waalvisie in 2017 bleek er een doorbraak te komen. Een haven bleek hierin prima te passen. De Waalvisie was het resultaat van een samenwerkingsverband van alle Gemeenten welke aan De Waal grenzen.

Vanaf dat moment is onze vereniging met de Gemeente Barendrecht op constructieve wijze gaan samenwerken aan een plan waarin de haven een prominente plaats kreeg.

Het gebied aan de Noldijk werd opnieuw ingericht met de haven en voorzieningen voor de flora en fauna waaronder direct naast de haven een paaiplaats voor vissen.

Op dit moment zijn er gesprekken met de Gemeente Barendrecht om de haven uit te breiden met nog 30 ligplaatsen. Het is nog niet duidelijk op welke termijn dit zal kunnen worden gerealiseerd.

Alle ligplaatsen zijn vergeven en inmiddels is gestopt met het inschrijven. Er is op dit moment een aanzienlijke wachtlijst waaruit ook de eventuele toekomstige ligplaatsen al vergeven zijn.

Maak kennis met het bestuur

Het Bestuur

Arno van de Gijp

Pieter Rigter